Hoofdstuk 1. Ik zal me even voorstellen, Ik ben Funske
Ik ben Funske. Ja, de Funske —
kruising tussen een Welsh Corgi (geen "e" baasjes...)en een Tibetaanse Terriër. Voor wat dat waard
is, hoor. Want eerlijk: ik heb nog nooit een Tibetaan gezien, laat staan dat ik
weet wat een Corgi precies hoort te doen. Ik doe gewoon wat ik wil, en meestal
gaat dat prima. Behalve dan volgens mijn baasjes, die me soms “domme hond”
noemen. Domme hond! Alsof zij ooit een bal hebben gevangen met hun mond.
Ze hebben een hele verzameling namen voor
me. “De Tank” — waarschijnlijk omdat ik niet omver te krijgen ben. “Corgie” —
tja, dat is gewoon gemakzucht, klonk lekker. "Draak"- omdat ik zoveel kattenkwaad uithaal denk ik? (ik ben geen kat) “Bassie” — omdat ik een grote fopneus heb,
zeggen ze. Bassie van Bassie en Adriaan, weet je wel? Die clown. Maar volgens
mij begrijpen ze niet dat ik geen clown ben, maar een Indiaan. Want dan heet
ik ook nog “KlukKluk”. Mijn baasjes dachten dat dat óók een clown was — iets
met Pipo de Clown, geloof ik. Maar nee hoor, KlukKluk was de Indiaan van
Pipo. Dus eigenlijk past die naam perfect bij mij. Alleen snappen ze dat zelf
niet. Ze denken dat ze me voor de grap zo noemen, maar ik weet beter: ik ben de
opperhoofd van dit huishouden, met mijn fopneus als totem en mijn mand als
wigwam.
Ik ben eigenwijs, ja. Vol van mijn eigen
kunnen. Ik weet precies hoe de wereld werkt: De baasjes denken dat ze mij
opvoeden, maar eigenlijk leid ik hen. Ze zijn een beetje dom, maar wel lief. Ze
hebben een klein hartje, en dat is precies waarom ik ze heb uitgekozen. Want ik
wist het meteen, bij onze eerste ontmoeting — dat dit mijn mensen zouden zijn.
Pssst…
er is meer.
Vrouwtje heeft een betaalde rubriek: Aan het hek – De geheime verhalen.
Daar vertel ik (Funske) wat er écht gebeurt bij het hek. Met 4 extra
verhalen, sappige praktijkroddels, educatieve uitleg (bah), én recht op
een gratis e‑mail-, chat- of videoconsult t.w.v. €35,00.

Reacties
Een reactie posten